Handledarutbildning

Vargöns Trafikskola är godkänd av Transportstyrelsen för att bedriva introduktionsutbildning för privat övningskörning i Vänersborg.

Efter riksdagsbeslut måste alla som ska övningsköra med personbil privat efter 2006-01-01 genomgå en introduktionsutbildning (handledarutbildning). Denna utbildning är obligatorisk och gäller såväl elev som handledare.

Utbildningen omfattar 180 min och är förlagd till kvällstid.
Vi börjar 16.30 och är klara ca 20.00.

Kursen är tänkt att vara en vägledning för er som ska börja med privat övningskörning.
Den ska skapa förutsättningar för en säkrare och mer effektiv övningskörning.
Kursinnehållet styrs av Vägverkets kursplan för introduktionsutbildning.

Vi tror att ni kommer att få en mycket ”matnyttig” och intressant kväll med massor av tips och råd hur ni kan lägga upp er mängdträning hemma.

Utbildare är Stefan Berglund med 30 års erfarenhet av körkortsutbildning.

Kostnaden är 550:- per deltagare inkl moms.(betalas gärna via bg 894-8093)
Vi bjuder på fika och tilltugg .

Kommande utbildningar:

25/4 – Fullt

2/5 – Fullt

7/5 – Fullt

NYA REGLER VID PRIVAT ÖVNINGSKÖRNING!

Kravet på att elev och handledare ska gå kursen tillsammans slopas. Elev och handledare kan alltså gå kursen var för sig. Både elev och handledare måste liksom tidigare ha gått kursen för att få övningsköra privat. Utbildningen är giltig i fem år från det datum den genomfördes.

OBS OBS OBS! Handledaren måste fortfarande ansöka och bli godkänd för varje elev innan den privata övningskörningen påbörjas.

För mer information och anmälan 0521-63820.